EXCLUSIV VIDEO/ Primarul din Mangalia, Cristian RADU: „Litoralul românesc nu are timp de orgolii.

Cristian RADU, primarul din Mangalia: „Litoralul românesc nu are timp de orgolii. Avem nevoie de o viziune unitară și bani pentru promovare”

Deși Mangalia deține aproape 50% din litoralul românesc, Organizația de Management al Destinației Riviera Sud nu a primit niciun ban de la bugetul local. Turismul suferă din lipsă de coerență, iar plajele ar trebui să fie gratuite pentru toți turiștii, spune primarul Cristian Radu.


Mangalia are potențialul de a deveni o destinație turistică de top în Europa de Est, dar e ținută în loc de blocaje administrative, lipsă de finanțare și o promovare incoerentă. Acesta este semnalul de alarmă tras de Cristian Radu, primarul municipiului Mangalia, într-un interviu recent în cadrul Mega Infotripul Litoral 2025

❗„OMD Riviera Sud nu a primit niciun leu. De ce?”

Organizația de Management al Destinației (OMD) Riviera Sud – un parteneriat public-privat care ar trebui să se ocupe de promovarea stațiunilor din sudul litoralului – este complet blocată financiar.

„Nu a fost aprobat bugetul pentru OMD Riviera Sud de către Consiliul Local. Din păcate, decizia a fost una politică, iar turismul nu ar trebui să sufere din cauza orgoliilor”, afirmă primarul Cristian Radu.

Această lipsă de finanțare afectează direct capacitatea zonei de a concura cu destinații turistice din Bulgaria, Grecia sau chiar cu Mamaia.

„Hotelierii au contribuit deja. S-au colectat aproximativ 500.000 de lei din taxa specială, dar fără cofinanțarea Primăriei, banii nu pot fi folosiți”, explică edilul.


📉 Turism fără promovare – o cursă pierdută

Lipsa unei strategii comune de marketing pune în pericol întreaga zonă: Neptun, Olimp, Venus, Saturn, Jupiter, Cap Aurora și Mangalia.

„Avem 50% din litoralul românesc. Fără o viziune unitară, fiecare stațiune se promovează cum poate. Dar turistul vede litoralul ca un întreg. Nu-l interesează granițele administrative”, avertizează Cristian Radu.


🚗 Parcarea gratuită și șezlongul inclus: modelul Mangalia

În ciuda piedicilor, administrația locală a pus în aplicare măsuri menite să atragă turiști: parcare gratuită în stațiuni, transport gratuit către plajă și șezlonguri incluse în prețul camerei, în cazul hotelurilor care au înțeles parteneriatul cu autoritatea locală.

„Turistul trebuie să fie relaxat, nu stresat de cât plătește la parcometru. Vrem ca vacanța lui să înceapă din momentul în care intră în oraș”, subliniază primarul.


🌊 Plaja gratuită pentru turiști – un proiect național?

Cristian Radu merge mai departe și propune un parteneriat cu Ministerul Mediului pentru ca plajele concesionate de stat să devină gratuite pentru turiști, prin acorduri cu autoritățile locale.

„Dacă vrem să fim competitivi, trebuie să oferim și ceva înapoi. Avem turiști care dau 100-150 lei pe zi doar pe șezlong. E o problemă națională, nu locală”, spune edilul.


🤝 „Nu concurez cu Mamaia. Avem aceeași mare”

Întrebat despre concurența cu alte stațiuni, primarul din Mangalia pledează pentru cooperare și strategie națională, nu competiție internă:

„Nu sunt într-o competiție cu Mamaia. Avem aceeași mare, același turist. Dacă Mamaia are o imagine proastă, ne afectează pe toți. Dacă Neptun are un sezon slab, suferim cu toții.”


🛑 Politizarea turismului, un dezastru anunțat

În final, Cristian Radu atrage atenția asupra riscului ca orgoliile politice locale să distrugă eforturile private.

„Oamenii de afaceri din turism au investit, au contribuit. Fără susținere de la stat și fără o echipă politică responsabilă, nu putem construi nimic. E nevoie de stabilitate și de coerență.”


📣 Concluzie: Litoralul are nevoie de o voce unică

Pe scurt, mesajul lui Cristian Radu este clar: turismul românesc nu își mai permite luxul incompetenței și al fragmentării. Litoralul trebuie promovat unitar, susținut concret și gândit ca un produs național, nu ca o încrengătură de interese locale.

„Nu avem timp de orgolii. Turiștii aleg alte țări pentru că acolo e clar ce primesc. Noi trebuie să demonstrăm că putem face turism civilizat, transparent, coerent. Și să începem cu Riviera Sud.”

Distribuie articolul:
Mai multe stiri